Hírek : HP7.2: Empire interjúk magyarul |
HP7.2: Empire interjúk magyarul
Etti 2011.05.30. 16:42

Mint tudjátok, az „Empire Magazine“ júniusi számában több oldal is a közelgő Harry Potter filmről szól, számos szereplőkkel, stábtagokkal készült interjút, jó pár képet, és még egy Alan Rickman (Perselus Piton) által írt levelet is elolvashatunk, amelyben Joanne K. Rowlingnak mond köszönetet.
A szkennelt lapokat megnézhetitek ide klikkelve, míg a továbbra kattintva a legérdekesebb nyilatkozatokat találhatjátok meg magyarul. (Spoiler veszély!)
Ezen kívül itt egy Rupert Grintes (Ron Weasley) interjút olvashattok el angolul, az ehhez tartozó videót pedig itt érhetitek el.
Empire interjúk magyarul
Scan 1:
[…]
Steve Kloves, forgatókönyvíró
Kezdetben az jelentette számomra a nehézséget, hogy két és félóra helyett öt órám volt. Először azt gondoltam: „Ez nagyszerű lesz” - de vigyázz, mit kívánsz. Ráeszmélsz, hogy már nem egyszerű annyira a vágás. Amikor csak egy két és félórás filmről volt szó, tudtad, hogy mi az a néhány dolog, ami kapásból nem lesz benne, de most itt nem ez történt. Szükségem volt egy kis időre, hogy helyre rázódjak.
Stuart Craig, látványtervező
[…] Igazából nem egy küzdőtér volt, hanem egy csatamező. Az udvar, ami a főbejáratot veszi körül, csak a negyedik film óta van meg. Teljességgel alkalmatlan volt a csatára, így az jelentette számunkra a kihívást, hogy egy olyan helyszínt találjunk, ami a halálfalók főtámadási pontja lehet.[…]
Kloves
A csatában nem voltam különösen érdekelt. Tudtam, hogy David Yates és a csapata majd gondoskodik a nagyságáról és látványról. David és én sokat beszélgettünk, és egyetértettünk abban, hogy a karaktereket és az érzelmeket hozzá akarjuk kötni mindahhoz, ami történik. Egyszóval nem csak annyi volt: „Ó, nézd csak, hogy repül a levegőbe!” Azt akartuk, hogy ott legyen Neville vagy Seamus. Ez volt a legnehezebb. Szó szerint három hónapra volt szükségem, hogy megírjam a csatajeleneteket, egyeztessek David Yates-szel, párbeszédeket adjak hozzá, és hogy a csatának megadjam a ritmusát.
Craig
[…] Elhatároztuk, hogy mivel úgyis tudja mindenki, mi hol van, hozzáadunk egy sziklás domboldalt ehhez a részhez az iskola bejáratával szembe, ahol majd Voldemort támadhatja a nagyterembe vezető főajtót. Az udvar, ahol majd a védők összegyűlnek, nem volt elég nagy, úgyhogy David Yates megkérdezésével egy sokkal nagyobb teret csináltam.
Greg Powell, kaszkadőr-koordinátor
David Yates-nek megvolt az elképzelése arról, hogy milyennek kell lennie a csatának. Meglehetősen sokat beszélgetett velünk az érzéseinkről. Az idők során tucatnyiszor találkoztunk. [...]
Craig
Néhány egészen új szettet kellett megalkotnunk. A könyv és Steve Kloves forgatókönyve erődítményekről beszélt, egyszóval el kellett döntenünk, mik is ezek pontosan, hol is vannak, és mit látunk, ha letekintünk azokról. Találtunk egy helyet a valós földrajzban, ahonnan belátni az udvart, és ahonnan láthatjuk Dumbledore tornyát is. Ezután létrehoztunk egy nagyobb belső és külső teret, egy félemeletet oldalsó erődítménnyel. Ez megfelelt a történetnek; ez az egyik helyszíne a Harry és Voldemort közti konfrontációnak. Élet és halálküzdelemben vannak, aztán együtt bukkannak fel az udvaron, és a személyes csatájuk ott folytatódik tovább. Belülről és kívülről érdekesebb és szórakoztatóbb volt szemlélni - és gyakran emiatt mertünk megcsinálni bizonyos dolgokat.
Scan 2
Daniel Radcliffe, Harry Potter
Alapvetően a film második része a roxforti csatáról szól. Visszatér a hét filmből jó néhány karakter. Láthatunk ismerős arcokat: Jim Broadbentet (Horatius Lumpluckot), és David Bradleyt (Argus Frics). Ez azért szuper és megindító, mert minden világ, amit megismertünk, egy helyen van. [Mj: a világnál talán a lények, varázslók világára gondol.]
Matthew Lewis, Neville Longbottom
A könyv elsősorban Harry Potterre összpontosít, de a film újra és újra visszatér a diákokhoz és a tanárokhoz. David nem akart megtántorodni, megmutatja, hogyan halnak meg az emberek odakint. Neville ennek az egésznek a vezetője. Igazából nem akarta, de Harry már nem volt velük, és valakinek át kellett vennie a parancsnok szerepét. Az elején van egy kis könnyed humor, resistance sequence. [Mj: francia ellenállási mozgalom a 2. világháborúban]. De aztán elkezdődik a háború, és csak úgy hullanak az emberek körülöttünk. […]
Robbie Coltrane, Hagrid
Emlékszem, hogy 238 statisztánk és 45 sminkes emberünk volt. Szükségük volt a szetten egy green screenre, ami majd fél mérföld (kb. 800 m) hosszú volt, és egy vonatra is. Olyan volt, mint az MGM [Mj: Metro-Goldwyn-Mayer: egy médiatársaság, fő tevékenységi köre mozi- és televíziós filmek gyártása és forgalmazása] a 40-es években! Egy igazi, 85 tonnás gőzmozdony a 30-as évekből! Síneket is letettek! Valóban gőzzel működött! Azok voltak csak a szép napok.
Powell
A csatás jelenetek forgatása hónapokig tartott. Örökösen gyakoroltunk rá, és egy éven át beszélgettünk róla. Csináltunk néhány dolgot a tűzzel, jó pár halálfalót lángra lobbantottunk, de nem tudom, hogy a korhatár miatt benne hagytuk-e őket a tűzben.
David Heyman, producer
Nem akarjuk a korhatárt feljebb vinni. Ez nem evidens. Ez nem a „Kutyaszorítóban”.
David Barron, producer
Szívesen elmennénk a határokig, de mégsem lehet teljesen. […]
Scan 3
Bonnie Wright, Ginny Weasley
Emlékszem rá, milyen sok fagyos délelőttöt töltöttünk el ennél a csatánál. Amikor Ralph Fiennes elmondja a hosszú beszédét, és azt gondolja, meghódított mindent, a feszültség megfagyasztja a vért az erekben.
Kloves
Eljátszottam Voldemort beszédét, de az esszencia Jotól származik. Persze valamilyen szinten ezt a szöveget átszabtam Ralphra. Az, ahogy Ralph eljátssza Voldemortot, annyira bátor, van benne egy leheletnyi büszkeség, és Ralph egyszerűen tudja, hogyan találja el a hangokat. És ott van az a féktelensége, ami több szempontból is a bukását jelenti. Úgy hogy ezt a részt úgy írtam meg, mintha abban a pillanatban túlzottan úszkálna a boldogságban. De Ralph ideggyilkos, úgy ráérez a szerepre, amire nem is számítasz.
Domhnall Gleeson, Bill Weasley
Ott volt minden gyerek a szetten, ő pedig halálra rémítette őket. Nagyszerű volt.
Oliver Phelps, George Weasley
Én is ott voltam, de szerencsére Rupert állt előttem, így őt nyomtam előre.
Tom Felton, Draco Malfoy
[…] Crak meghal, ami Malfoyt egyáltalán nem érinti meg, hogy őszinte legyek. Székek- és régi asztalhegyekre másztunk fel odabent [Mj: a Szükség Szobájában], így próbáltunk menekülni a Táltostűz elől. Meglehetősen meleg volt bent - enyhén szólva. Alattunk volt egy hámszerűség, így például Draco fekete öltözéke alatt is. Egyáltalán nem tudom, hogy miért kellett rajta lennie ennek a csata közben. Furcsa volt a háború alatt ilyet viselni, de azt gyanítom, keményen nézett ki.
Lewis
[…] Van egy jelenet - és nagyon remélem, hogy benne is marad - amikor egy fiút megölnek és Neville visszaviszi őt a nagyterembe. Egészen aprócska gyerekről van szó; egy fiúcska vállalkozott rá, hogy eljátssza a halottat. Fogalmam sincs, milyen az, még sosem láttam hullát, főképp nem egy ilyen csatahelyzetben. Őszintén remélem, hogy benne hagyják ezt a filmet, mert Neville legjobb oldala mutatkozik meg. Az éremnek ugyebár két oldala van, nem csak rossz, de jó dolgok is történtek: a kezemben tarthattam Griffendél kardját.
Scan 4:
Rupert Grint, Ron Weasley
Egy kissé már háborús film lett. Mi alkotjuk a hadsereget; a kastély lángokban áll, mindenhol romok és hullák hevernek szanaszét. Sokkoló lesz, főképp azért, mert gyerekekről van szó.
Evanna Lynch (Luna Lovegood)
A statisztáknak volt egy csoportja, akiket csak kerülgettünk, őket nevezték „a halott gyerekek”-nek. Arra készítették fel őket, hogy eljátsszák a halottakat. Igazán furcsa volt.
Coltrane
Ha valaki olyan fiatal és fitt, mint én, akkor a csatajelenetek felvétele csak egy napot vesz igénybe. Mondjuk ki egyszerűen, jó sok elfoglalt kaszkadőröm volt.
John Richardson, Special Effects Supervisor
Az abszolúte kedvenc napom az volt, amikor az udvart a levegőbe repítettük. [...] Legalább három-négy hétbe telt, mire mindent előkészítettünk, elrendeztünk, és mindent megcsináltunk a nagy csatához. [...] Az egész csak egy felvétel volt. Hatalmas lyukakat robbantottunk a falakba, a kerengők tetőibe, és persze ott voltak a tűzlabdák is. Közel féltonnányi balsafát repítettünk a levegőbe. Csak egy felvétel volt, de nem emiatt aggódtam. Mindenhol gyerekek és emberek voltak - biztosra kellett mennünk, hogy nem történik velük semmi. Ha hátradőlve lazítasz, balul sülhetnek el a dolgok.
Emma Watson, Hermine Granger
Dugókat tettek a fülünkbe, hogy a dobhártyánkat megóvják, de ennek ellenére is hallottunk mindent, hiszen olyan közel voltunk a robbanásokhoz. Lesznek olyan jelenetek, amikor például az összes bombát közvetlenül mellettünk robbantják fel. Igazán féltem.
Julie Walters, Molly Weasley
A Halál ereklyéi 2. rész Mrs. Weasley nagy pillanata. [...] Egy másik oldalát ismerhetjük meg. Ez a szerep ezúttal több fizikális erőt kívánt. És ne feledkezzünk meg arról sem, hogy van egy elég híres mondata a könyvben. Sokan írták nekem: „REMÉLEM, NEM húzzák ki!”
Scan 5:
Daniel Radcliffe
Mindig is ellene voltam a káromkodásnak ezekben a filmekben, de nem tudom, miért, hiszen én is nagyon sokat káromkodok a való életben, amikor persze lehet. De ha már egy olyan mondat benne van a könyvben, mint „A lányomat nem bántod, te szajha!”, azzal semmi gond. Elvégre helló, Bellatrix épp meg akarja ölni a lányát [Mj.: Mollynak].
Helena Bonham Carter, Bellatrix Lestrange
Előbb be kell melegítened, mielőtt a varázspálcáddal párbajozni indulsz; ezt én is és Julie Walters is észrevettük, amikor egymással harcoltunk. A jelenet után nyomorékul éreztük magunkat. Meglehetősen nehéz párbajt vívni, miközben hátrafelé ugrálsz egy asztalon, anélkül hogy leesnél. És naná, persze hogy leestem! Aztán annyit mondtam: „Ideállna valaki kérem, és vigyázna rám?” Mindenhol emberek voltak, de egyikük sem figyelt rám.
Mark Williams, Arthur Weasley
Ennek a jelenetnek a forgatására akár belépőjegyeket is eladhattunk volna. És persze [Julie és Helena] remekül kijöttek egymással, emiatt vicces is volt az egész. Az egyik pillanatban még beszélgetnek, a másikban darabokra tépik egymást. Briliáns volt! Azt hiszem, ez a jelenet Helena számára remek fizetség volt az önuralmának hiánya miatt. [...]
Radcliffe
Az udvar érdekes lesz, mivel mindenhol törmelékhalmok hevernek, az egész szürke és gótikus. Úgy terveztük, hogy tankkal megyünk át ezeken a görgetegeken. Ez a film abszolút olyan, mintha a második világháborúról szólna, egy csöppet hasonlít a „Ryan közlegény megmentésé”-hez.
Williams
Tiszteletem a Weasleyknek. Úgy értem, soha senki sem vitatta, hogy képes lesz az egész család élet-halál harcot vívni egy csatában. Még egy végső áldozatot is bemutatnak: elveszítik az egyik gyereküket; ez egy olyan gondolat, amit egyik szülő sem lenne képes elviselni. Ez nekem is, és Julie-nak is elég bonyolult volt. Néhány napig gyászolnunk kellett egy szeretett személy holtteste felett, ami nem feltétlenül a legjobb dolog, és egy színész számára sem éppen kellemes ezt eljátszani.
David Yates, rendező
Nagyon örülök neki, hogy láthatjuk, mi történik Voldemorttal, Harryvel és a barátaival. Ezáltal kereknek és harmonikusnak érezzük ezt az egészet. A zárómondatot pedig nagyszerűnek vélem. Van benne valami megindító. Tudjátok, ezáltal érzem azt, hogy minden benne van ebben... Van ugye akció és látványosság... de megható is lesz, aztán pedig jön vége, amiben van valami nagyon kielégítő.
Heyman
Egy kicsit olyan, mint az operában, ahogy David Yates leírja mindezt, és az az érzés is mind benne van, amit el akart érni. Különös, mindent romokban látni. Az iskola részei, amit megismertünk és megszerettünk, brutális állapotban vannak. Katartikus és traumatikus. Én sohasem akartam elpusztítani a Roxfortot. Nem érzek már semmit, de a szeretetem megmarad ezek iránt az épületek és szettek iránt.
Barron
Ez egy nagyon mágikus akció és egy jól megalapozott, klasszikus történetmesélés kombinációja lesz. Amikor elpusztítottuk a Roxfort világát, nagyon, nagyon szomorú lettem, de egyben izgultam is, hiszen a végére értünk.
Alan Rickman levele:
Az Empire Magazine-nak
2011. április 26.
Épp most jöttem a szinkronstúdióból, ahol most utoljára kölcsönöztem a hangomat Perselus Pitonnak. Megnéztem néhány 10 évvel ezelőtti felvételt Danielről, Emmáról és Rupertről. Akkoriban még csak 12 évesek voltak. Nemrég tértem csak vissza New Yorkból, ahol láttam Danielt (nagyszerűen) táncolni és énekelni a Broadwayen. Mintha percek alatt lejátszódott volna előttem egy élet.
A három gyerek felnőtté vált, azóta hogy Joval beszélgettem telefonon. Egy aprócska, de annál jelentősebb részletet árult el nekem, és meggyőzött arról, hogy Piton mögött sokkal több rejtőzik, mint egy állandósult jelmez, és hogy a legnagyobb, de egyben a leggyengédebb történetet szánja nekem, habár akkor még csak az első három kötet jelent meg.
Ősrégi igény, hogy történeteket meséljenek el nekünk. De a történetekhez szükség van egy nagyszerű mesélőre is. Köszönet mindenért, Jo.
ALAN RICKMAN
SAJÁT FORDÍTÁS!
|
A fordítás során gyakran ütközök érdekes mondatokba, éppen ezért gyakran átalakítom az adott nyilatkoztatot. Itt is ehhez nyúltam, annak ellenére, hogy ez egy értelmes mondat volt. De átjavítom. Köszi, hogy szóltál.