Hírek : David Heyman a 3D-ről, felezési pontról és a hibákról |
David Heyman a 3D-ről, felezési pontról és a hibákról
Etti 2010.12.12. 09:57

Az egyik hosszú videóinterjúban David Heyman (producer) nyilatkozik három nagyobb témában. Elsőként arra ad magyarázatot, hogy a „Harry Potter és a Halál ereklyéi” 1. része, miért nem 3D-ben jelent meg, aztán megnyugtatja a rajongókat, hogy a második rész átkonvertálásának munkálatai már megkezdődtek.
A második téma, amiről nyilatkozik, az az utolsó Harry Potter film megfelezésének pontja, ami, ha emlékeztek rá, szinte hétről-hétre változott.
Utolsóként pedig a sorozat hibáit említi meg, ami közé a Roxfortot és a Fűriafűzt sorolta.
Az interjút röviden összefoglaltam, ha érdekel, a továbbra kattintva találjátok meg. A videókat itt és itt találjátok.
David Heyman a 3D-ről, felezési pontról és a hibákról
Heyman arról a döntésről, hogy a HP7.1-et mégsem 3D-ben készítik el:
David Heyman elmagyarázza, miért döntöttek végül úgy, hogy a hetedik film első részét nem konvertálják át 3D-be, ahogy eredetileg tervezték. Az ötletet, hogy a film legyen 3D-s ,a stúdió adta. Végignézték a jeleneteket és például Harry és Hermione tánca nagyon szép volt három dimenzióban. Ezzel jól tudták volna ábrázolni a magányt a sátorban. Ez viszont azért is volt jó, mert nem hosszú/nagy lencsével dolgoztak. Az első részben főként hosszú/nagy lencsét használtak, egyáltalán nem nézett ki jól 3D-ben.
Ezen kívül elég idejük sem volt arra, hogy a 3D-be való átkonvertálást megvalósítsák: "Megcsinálhattuk volna, de borzalmasan nézett volna. Senki sem akarta ezt.”, mondja Heyman. Ezzel a döntéssel keresték fel a stúdiót és felvázolták nekik röviden a problémát. „Meghallgattak, aztán pedig támogattak minket. Így lemondtunk róla.”
A második résznél azonban már más a helyzet. Elég idejük van, és már meg is kezdték a 3D-be való átkonvertálást. Sokkal több széleslátószögű lencsét használtak és a 3D ezekkel sokkal jobban dolgozik.
Heyman a filmek megfelezéséről:
Sokat beszélgettek erről, és a felezési pont mindig változott:
"Megint változtattunk rajta, mert nagyon nyugtalanok voltunk. Valami történt a végén, hasonlóan, mint az 5. és a 6. filmben is: elvesztettünk egy szereplőt - meghalt valaki. Úgy hogy kicsit hátrébb tettük a végét, ahogy a korábbi filmekben is volt.”
„De amikor eljött a vágás ideje, újra visszatértünk az eredeti ötletünkhöz - de nem úgy, ahogy az a forgatókönyvben állt. David jelenetét hozzáadtuk, amikor Voldemort megszerzi a bodzapálcát, mert ez a rész egy érzelmes lezárást adott. Vagy valamilyen érzelemnek a kiegészítése volt ez.” A varázspálcát látva pedig olyan érzése van az embernek, hogy „Ah, ez akkor a feladat! Ez az, amiről szól a következő film.”
Heyman a hibákról, amik a sorozat során mindig előjönnek:
Stuart Craig mindig finomítgatott a Roxforton. Ha megnézzük az első filmben az iskolát, és összehasonlítjuk a maival, akkor láthatjuk, hogy teljesen különbözőek. De a Fúriafűz is változott az első filmek során. A vizuális effektek minősége a „bölcsek kövé”-ben egyáltalán nem olyan volt, mint az aktuális részben. „Az ipar az utóbbi tíz évben, amióta ezeket a filmeket csináljuk, állandóan változik.”
SAJÁT FORDÍTÁS!
|